гр. Пловдив, Околовръстен път, кв. Коматево

032/691 867   bbars.info@gmail.com



Интервю на д-р ик.н. Николай Иванов, Председател на Управителния съвет на ББАПБ за информационна агенция БГНЕС.

„Инфраструктурата е на всички, тя е наш актив, трябва да се грижим за нея. Трябва да отделяме необходимите средства ежегодно. Години наред залагаме малко пари в бюджета за поддържане, едва последните 1-2 години в държавата започнаха да се инвестират достатъчно средства и нещата започнаха да се подобряват. Сега отново се връщаме в изходно положение”.

Това каза пред БГНЕС Николай Иванов, председател на Управителния съвет на браншова асоциация „Пътна безопасност”.

„Ситуацията е недобра. Искрено се надявам да бъде прието приемливо решение, защото на вратата ни вече чука зимата“, коментира той за протеста на пътните фирми, представители на които днес проведоха среща със служебния регионален министър инж. Виолета Комитова и след която диалогът между двете страни бе възстановен.

„Доколкото зная от колеги в пътно-строителния бранш, има неразплатени фактури и вземания от миналогодишната зима, от февруари и март месец. Неплащането на извършени дейности е несправедливо“, смята Николай Иванов, който отчита повишаването на качеството на работата през последните години. След срещата в МРРБ днес беше постигнато съгласие АПИ да започне фактурирането на нефактурираното зимно поддържане от миналата година.

„От много години насам практиката показва, че който и да ръководи регионалното министерство или АПИ, държавата ни винаги е закъснявала с планирането. Нямаме добро планиране, а за да го имаме, трябва да се направи оценка на пътните системи в цялата страна, а оттам да се изведат приоритетите“, каза още експертът и призова: „Трябва да се проектира с основен приоритет пътна безопасност”.

Иванов посочи още, че във времена на пандемия и криза държавите са продължили да инвестират средства в инфраструктурата – пътна, железопътна, ВиК и електросистемите. „Нашите са грохнали“, смята Николай Иванов, според когото именно инвестициите в сектор строителство са помогнали да не се задълбочи толкова икономическата криза по време на пандемията.

Като член и на Управителния съвет на Камарата на строителите, той коментира напрежението на пътно-строителния бранша така: „Подкрепяме безпрекословно нашите колеги от Българска браншова камара „Пътища“, които трябва да си получат заработеното, ако е качествено и проверено, а то е такова. Те трябва да си получат парите във възможно най-кратки срокове“. Сектор строителство дава 16% от БВП на страната, припомни още той.

По темата за пътната безопасност експертът заяви, че за поредна година статистиката в България е изключително негативна, като до 30 септември тази година загиналите са над 380, а ранените над 5800 души.

Повече от 10 години пък травматизмът и жертвите в България са двойно повече, сравнено със средния коефициент на ЕС.

„Нашата експертиза е насочена към безопасност на инфраструктурата. Имаме много да работим в тази посока. Човек е склонен да греши, но инфраструктурата трябва да е пазеща и щадяща всички нас. В Европа вече се говори за визия „нула жертви“, което е постижимо, но трябва заедно да работят автомобилната индустрия, пътните агенции, образователните системи и другите важни институции“, коментира още Николай Иванов. / източник БГНЕС


« Назад към всички публикации